Burgerzaken
Visie op dienstverlening
In 2020 is gewerkt aan de nieuwe visie op dienstverlening (2021-2024) en het oppakken van verbeterpunten uit het Klant Tevredenheid Onderzoek (KTO). De nieuwe visie op dienstverlening zal in 2021 afgerond worden met een realisatie in 2021 tot en met 2024.
Burgerzaken
Als gevolg van het coronavirus is in 2020 de dienstverlening aangepast om de veiligheid van onze medewerkers en klanten te verhogen. Aanpassingen zijn onder andere meer tijd tussen afspraken en meer digitaal kunnen regelen. Deze aangepaste dienstverlening wordt, zolang dat nodig is, ook in 2021 doorgezet.
Verkiezingen
Het jaar 2020 was een jaar zonder verkiezingen. In 2020 is reeds gestart met de organisatie van de verkiezingen 2021. Hierbij zien we een toename van de kosten. Zowel de structurele kosten als ook de kosten gerelateerd aan het veilig maken van de verkiezingen rondom het coronavirus. Het ministerie heeft hiervoor aanvullende middelen beschikbaar gesteld.